GESPREKSTRAINING TRUSTED ADVISOR
Ontwikkel een vertrouwensrelatie met interne of externe klanten
- Breng situatie en behoeften van de klant in kaart met het ‘Strategisch Adviesframe’;
- Oefen met inventarisatiegesprekken
- Oefen met systemische verslaglegging
- Positioneer jezelf als professional binnen het adviesframe;
- Oefen met het kort-en-bondig introduceren van jouw persoonlijke missie en visie
- Leer belangrijke beïnvloedingsvaardigheden;
- Maak kennis met ‘Verbindende Communicatie’
- Oefen met verbindende adviesgesprekken
Overzicht
Een ‘Trusted Advisor’ is iemand die door de klant wordt gezien als iemand die handelt in lijn met de belangen en behoeften van de klant. Een waardevolle hulpbron die adviseert en feedback geeft over een breed scala aan onderwerpen.
In deze training ontdek je dat actieve focus op de situatie en de behoeften van de interne of externe klant verder gaat dan je expertise als adviseur.
Na deze training kun jij een stapje verder gaan dan het geven van advies over de inhoud van de zakelijke-, politieke, bestuurlijke- of sociale propositie. En ben je in je rol als business consultant, intermediair, business partner of communicatieadviseur: een ‘Trusted Advisor’.
Leerdoelen
- Krijg inzicht in wat bij ‘Trusted Advising’ komt kijken
- Beoordeel en versterk je relatieniveau met klanten en stakeholders
- Ontdek hoe je gespreksdoelen kunt stellen met gebruik van het ‘strategisch adviesframe’
- Leer hoe jouw communicatiestijl waarde toevoegt aan je advies
Voor wie is deze training bedoeld?
Jij beschikt over goede advies- en/of verkoopvaardigheden. Daarmee heb je bij jouw klanten als expert een relatie opgebouwd. Nu wil je een stap verder gaan en leren hoe je klantrelaties kunt verbreden en verdiepen.