Tips uit de mediatraining

Tips uit de mediatraining
Waarom kernboodschappen?

Een kernboodschap is de conclusie van jouw observatie, mening, bericht, antwoord of presentatie. Een goede kernboodschap raakt niet alleen de essentie, maar is ook kort en ….

Speelse zomerwinden interpretatie
Waarom is een voorbeeld belangrijk?

Een kernboodschap zonder voorbeeld is niet af. Want mensen zijn geprogrammeerd om te reageren op beelden, niet op boodschappen.  De meeste mensen denken niet alleen in …

Volle e-mail inbox
Hoe maak je een perfect persbericht?

DOEN: Hou het persbericht kort en krachtig. Verkort je bericht tot de belangrijkste, nieuwswaardige, kijk-want-dus punten. Verleid de journalist daarmee om verder te lezen en …

social media smartphone
communiceer effectief op social media

Een social media ​​account registreren en een post of pagina maken is gemakkelijk. Maar dat betekent niet dat het gemakkelijk is om sociale media ook effectief te gebruiken. Om te profiteren …

Mediatraining locatie
wanneer ben ik nieuwswaardig?

Nieuws moet aan drie criteria voldoen. De informatie of gebeurtenis moet (tot dusver) onbekend zijn. Er moet een mate van verrassing zijn, en/of emotie. Verder is de grootte …

Mediatraining camera en terugkijken
Wat doe ik met de media in een crisis?

De kwestie is niet om het onvoorziene te voorzien, maar om voorbereid te zijn op het onbekende. Want er bestaan geen plannen en hulpmiddelen om alle mogelijke verrassingen …

Omgaan met camera angst
Hoe ga ik om met camera-angst?

Je geeft een presentatie, je leidt het gesprek tijdens een symposium, of neemt deel aan een panel. Je staat een krant te woord, of de radio. Grote kans dat je geconfronteerd wordt met een foto- of video …

Mediatraining grotere groep op locatie
hoe persconferenties voorbereiden?

Benoem een voorzitter. Dat is degene die de spreker(s) introduceert en de vragen (en antwoorden) toewijst. Begin met het bepalen van de centrale kernboodschap en het gewenste …